2018 홍익대학교 시각디자인과 졸업주간
Ms. John & Mr. Jane

2018. 12. 3 – 8 홍문관 1층, 7층
hisidigw2018.com

1. 졸업주간
2. 아카이브

호러 택시더미아
Horror Taxidermia

김다운, Dawoon Kim
k940407@naver.com
dagekocastle.tumblr.com
instagram.com/dagekocastle

호러 영화 속의 오브젝트들은 일상과 비일상 사이에 모호하게 자리하고, 각자의 환경 속에서 서로 다른 방식으로 기능하여 공포감을 매개한다. 나는 그들이 일상 속에 교묘하게 끼어들 틈을 찾아내 일상을 파괴할 것 같은 긴장을 느낀다. 영화가 끝나도 그들은 잊혀지지 않고 의식의 공간 속에서 고유한 위치를 가지기 시작한다. 나는 그들을 호러 영화의 환경에서 추출하여 가상의 공간 안에 수집한다. 그리고 객관적으로 분류하여 각각의 형태와 기능을 관찰한다. 호러의 오브젝트들은 가상의 공간 속에서 영원히 존재하며, 공포감의 기원을 표시하는 상징이 된다.

The objects in horror movies are vaguely placed between everyday life and nondaily, and function in different ways in each environment to mediate fear. they can find a way out of daily lives and destroy them. Even after the movie is over, they are not forgotten and begin to have a unique place in the space of consciousness. I extract them from a horror movie environment and collect them in a virtual space. And then objectively categorize and observe each form and function. Horror’s objects exist forever in virtual space and become a symbol of the origin of fear.